09 February 2015

Amal Creative di Sebalik Tabir Assalamualaikum

Entri 41

Teks: Nor Amalina Rohaizad
Foto: Nor Amalina Rohaizad

Sebelum Subuh seperti biasa, saya dan suami sudah siap menguruskan diri. Anak-anak yang biasanya turut bangun awal ketika Subuh tiada masalah untuk dikejutkan mandi dan siap berpakaian rapi. Pelan asal, Abang dan Kakak akan ditinggalkan di rumah nenek mereka. Namun bila difikirkan semula yang mereka tidak pernah ditinggalkan dalam jangka masa lebih 2 jam, saya mengambil keputusan untuk membawa mereka bersama.

Sehari sebelum itu, saya diminta untuk hadir ke studio pada jam 8 pagi kerana slot saya akan ke udara antara jam 8.30 hingga 9.00 pagi. Jadi jam 7.30 pagi kami sudah tiba di lokasi kerana saya mahu memastikan anak-anak selesa, tenang dan tidak meragam. Stesen Tv Al-Hijrah terletak bersebelahan Masjid Negara, Kuala Lumpur. Oleh kerana kami keluar awal dan hari itu adalah hari hujung minggu, maka perjalanan hanya mengambil masa 20 minit sahaja dari Bandar Baru Bangi.

Pada hari tersebut, saya membawa sebuah kotak bersaiz sederhana besar berisi bahan dan peralatan untuk saya gunakan semasa slot DIY. Mulanya saya enggan membawa mesin Big Shot seperti yang Encik Suami cadangkan kerana memikirkan agak renyah untuk diusung lebih-lebih lagi kami membawa 3 orang anak kecil bersama. Keengganan saya dirasakan agak berasas kerana saya telah diberitahu bahawa slot saya hanya mengambil masa 5 ke 7 minit. Tetapi Encik Suami tetap mahu saya bawa Big Shot bersama.


Tiba di kaunter pertanyaan, saya .... (Bersambung nanti).

No comments:

Post a Comment