19 August 2014

Kad Bisnes Dan Label

Entri 5

Teks: Nor Amalina Rohaizad
Foto: Amal Creative

Teruja dan gembira tak terkata menerima bungkusan hari ini. Business card, label dan pelekat terima kasih kini di depan mata setelah menunggu sekian lama. Setiap satu item ini, ada kegunaannya. Membawa jenama Amal Creative pergi lebih jauh. InsyaAllah.


Bisnes seni kreatif yang diceburi memerlukan saya mereka satu logo. Bak kata Jutawan Siber, Saudara Irfan Khairi, logo bakal memberi gambaran profesional kepada perniagaan kerana manusia lebih mudah mengingati gambar atau imej daripada perkataan. Logo lebih mudah diingati pelanggan.

Facebook, Instagram, Petronas, Shell, Proton, Apple, semuanya adalah contoh logo yang mudah diingati. Walaupun logo ini ringkas dan kecil, namun impaknya amat besar. Logo juga adalah salah satu elemen penting dalam membina jenama perniagaan.

Untuk mereka logo Amal Creative, saya lakarkan sendiri design kasar dan mengupah designer untuk melakukan kerja-kerja melukis dan mengedit menggunakan Adobe Illustrator. Saya boleh lakukannya sendiri berbekalkan ilmu dan kemahiran yang ada. Namun bagi saya, kerja sebegini boleh dipindahkan kepada orang lain supaya masa emas saya dapat dimanfaatkan untuk tugasan lebih penting.

No comments:

Post a Comment